Branşlar

Amacımız; Yaşamın içinde aktif olarak yer alan, sorgulayan, araştıran, öğrenen, düşünen,düşündüğünü ifade edebilen bireylerin yetişmesine yardımcı olmaktır.Erken yaştan itibaren yer aldığı bu küçük aile büyük toplumun içinde ayakları yere basan, bağımsız bireyler olarak hayata hazırlanmalarını  yarattığımız ortamla, sağlam kişilik özelliklerine sahip olmalarını sağlamak hedefimizdir.Çocuklar bizim programımızda etkin bir rol oynarlar.Bu çalışmaların en büyük amacı çocuklarda var olan değerlerin maksimum derecede ortaya çıkarılmasına yardımcı olmak, onların yaratıcılığını ön plana çıkarmaktır.


Güleryüz ve sevgi dolu bir ortamda bilimsel bir Eğitim Anlayışı hedefimizdir.Bu anlayış içinde çocuğun gelişiminde çok önemli olduğunu düşündüğümüz ilk altı yılın özelliklerini bilerek yakalamak ve maksimum gelişime ulaşmak hedeflerimizde yer almaktadır.
İlk altı yıl gelişimin temelini oluşturur ve çocuk temel bilgi ve becerilerini kişiliğine katacağı pozitif alışkanlıkları bu dönemde kazanır.

Çocuğun bu bilgilenme ve öğrenme süreci aile ve sosyal çevre ile birlikte şekillenmektedir.Bu nedenle biz önemimizin farkındayız çocuklarımızın aktif olarak katıldığı sohbet konularımızı, deneyler,mutfak aktiviteleri, doğa gözlemleri ile pekiştiriyoruz.
Bütün bu çalışmaları ebeveyn ve bizlerin istediği periyotlarda sizlere bireysel olarak aktarırız.

Sağlıklı bir gelişimin,mutlu çocuklar yetiştirmenin mutlu bir toplumu oluşturacağına inanıyoruz.
Bireysel ve aile terapilerimiz yardımıyla çocuklarımızın  ve sizin her zaman yanınızdayız.

Kendi seçimlerini yapabilen meraklı, soru soran ve düşünülebilen özsaygı ve sevgileri tam olan, sevgiyi paylaşabilen çocuklar yetiştirmeyi hedefliyoruz.

DRAMA: Hayatı çok boyutlu algılayabilmek için, kendi duygu ve düşüncelerinin farkında olmak, öğrendiklerini uygulamak gereklidir.Bunun içinde bir çocuğun düşünce ve hayal gücü yeteneklerinin harekete geçirilmesi gereklidir.Bu noktada eğitimde drama devreye girer.Drama gerçek yaşamda oluşmuş olan yada tasarlanmış olayları taklit eder,oynar,gösterir.Okullarımızda çocuğun öğrendiği şeyleri tamamen kendi akıl ve hayal gücünü kullanarak,anladıklarını kendi kelimeleriyle ifade etmelerini sağlamak,özgüvenini geliştirmek için drama dersleri yapılır.

MÜZİK: Ritme karşı duyarlılık geliştirebilmemiz için çok çeşitli müzikler dinlenir.Sesleri ayırt etmeleri için onlarla birlikte şarkılar söylenir ve danslar yapılır.Böylece hem estetik duyguları hemde temel müzik becerileri gelişir.

TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİ:Tekerlemeler,şiirler ,bilmece ve parmak oyunları öğrenir,öğretmenlerimizin okuduğu ya da anlattığı kimi zamanda kuklalarla canlandırdığı birbirinden güzel hikayeler sayesinde ana dilimize ait en temel gramer kurallarını sezinler ayrıca yeni kavramlarla tanışır ve kitap okuma,kitap üzerine yorum yapma düşünme ve tartışma becerisi kazanır.

MUTFAK ETKİNLİKLERİ: Okulumuzda yapılan mutfak etkinlikleri ile çocukların küçük kas gelişimi,özbakım gelişimi ,besinleri ve besin gruplarını tanımaları hedeflenmektedir.Okulda ve evde yedikleri yemeklerin hangi karışımlardan oluştuğunu görmek ve uygulamak onlara pratik ve bilimsel bir bakış açısı kazandırmaktadır.Çocuklar aktif olarak kesme,yoğurma,parçalara şekil verme, birleştirme,karıştırma vb. etkinliklerde bulunurken eğlenceli bir şekilde farklı tatları tanımakta ve besinler hakkında bilgi sahibi olmaktadırlar.

GEZİLER:Öğrencilerimizin sosyal açıdan gelişimlerini sağlamak ve kültürel bölgeleri tanımaları açısından sene başında hazırlanan gezi programına uygun olarak her ay bir yada iki gezi düzenlenir.Sene başında belirlenen geziler öncesinde çocuklarda merak uyandıracak ön bilgiler verilip,etkinlikler düzenlenir.Böylece çocuklar sosyalleşerek en doğal öğrenme sürecini yaşarlar.

OYUN ZAMANI:Güzel havalarda bahçede diğer günlerde oyun odasında veya sınıflarda öğretmenlerimizin rehberliğinde çok güzel oyunlar oynanır.Bu oyunlardan bazıları hareketli olup kasları güçlendirir.Bazıları ise sakin oyunlar olup düşüncelerini geliştirmeyi yaşadıkları çatışmaları çözümlemeyi ve isteklerini kabul edilir şekilde ifade etme becerileri destekler.Bazı oyunlarda kendini bir grup üyesi olarak görmeyi, sıra ile görev almayı, birbirlerinin isteklerini anlayabilmenin yollarını kendilerini deneyimleyerek öğrenirler.

İNGİLİZCE: Profesyonel öğretmenimiz tarafından haftanın belli günlerinde ingilizce eğitimi verilmektedir.İngilizce eğitiminin amacı çocuklarımızın kendi dillerinin dışında dünyada başka dillerinde konuşulduğunu öğretmektir.İngilizce şarkılar,sayılar,kavramlar yaş gruplarına göre belli konuların verilmesi hedeflenir.
Anaokulu’nda İngilizce çok önemli bir rol oynar çünkü birçok öğrenci İngilizce ile ilk defa anaokulunda karşılaşır. Rahat bir atmosfer, profesyonel bir ekip ve donanımlı bir müfredat bu karşılaşmayı daha çekici hale getirir. Anaokulu İngilizce müfredatı geniş ölçüde sınıf öğretmenlerinin ders programları ile paralel lik gösterir. Bunun sebebi de, öğrencilerin kendi ana dillerinde tanışıklık kurdukları kavram ve sözcükleri, yabancı bir dilde daha iyi anlayabilecek olmalarıdır. İngilizce programının hedefi, ikinci dile yönelik merak duygusu, işitsel ve görsel alanda bir aşinalık sağlamaktır.
Bu hedefe ulaşmak için çeşitli teknikler kullanılmaktadır:

Müzik / Şarkılar
Rol yapma / Taklit Oyunları
Görsel Araçlar
Öyküler
Oyunlar
Uygulamalı Aktiviteler
Çocuklar bu eğitim içinde İngilizce’yi öğrenilmesi gereken bir ders değil, hayatlarının bir parçasıymış gibi görür ve öyle davranırlar.


DEĞERLER EĞİTİMİ:Değerler  eğitimi ahlaki ,kültürel ,ruhsal toplumsal ve bireysel alana ilişkin uygun duyarlılık geliştirmeyi ve bunları içselleştirmeyi içerir.Toplumsal ve insani değerler insan yaşamının en önemli yanını oluşturur.Sevgi-saygı-cesaret-dostluk-yardımlaşma-temizlik-doğruluk-nezaket ve benzerleri önem verilen toplumsal değerlerdir.Bizim de değer eğitimimizin hedefi değerler oluşturmak ve değerlerini davranış haline getiren bireyler yetiştirmek.Bunun için çocuklarımıza yaklaşımımız her zaman sakin ve öğreticidir.
Erken çocukluk döneminde çocuk;varsayılmak,saygı duyulmak,öğrenmek,ve araştırmak,özgürlük, mutlu olmak, güven vb. gibi ilişkiler ister.Bu isteklerin üzerine inşa edilirse değerler eğitimi kişilik oluşturma eğitimine dönüşür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder